projekt badawczy projekt badawczy
399
BLOG

Punkty zwrotne blogosfery

projekt badawczy projekt badawczy Rozmaitości Obserwuj notkę 5

Swoje badania w Salonie24 rozpocząłem ponad dwa lata temu. W marcu 2009 roku zadałem użytkownikom s24 pierwsze, kluczowe z punktu widzenia opracowania historii blogosfery, pytanie Które wydarzenia uważacie za punkty zwrotne w krótkiej historii polskich blogów politycznych? Wiosną 2009 roku respondenci wskazywali przede wszystkim na dwa wydarzenia:

- powstanie Salonu24

- "sprawę Kataryny" czyli historię ujawnienia personaliów znanej blogerki przez "Dziennik" i późniejsza dyskusja między przedstawicielami tej gazety a reprezentacją blogosfery. 

Od tamtej pory wydarzyło się jednak wiele. Powstały nowe portale, zmieniał się sam Salon24, "Dziennik" upadł a rok później polska scena polityczna uległa trzęsieniu ziemi. Dlatego chciałbym zadać czytelnikom to pytanie jeszcze raz.

Które wydarzenia (zarówno w samej blogosferze, jak i poza nią) uważacie na najważniejsze w historii polskiej blogosfery?  Które - w historii Salonu24? Od  początków blogfery/s24 do dnia dzisiejszego.

Miałem niedawno okazję rozmawiać na ten sam temat z Igorem Janke. Bardzo jestem ciekaw na ile odpowiedzi użytowników Salonu24 zbieżne będą z tym, co powiedział mi jego założyciel.

 

 

 

 

na użytek przyszłej pracy doktorskiej prowadzę badania polskiej blogosfery politycznej. Swoje badania w s24 prowadzę za wiedzą i zgodą p. Igora Janke. W Salonie 24 publikuję od grudnia 2006 pod nickiem Budyń78, chciałbym jednak, na ile to możliwe, całkowicie oddzielić sprawy polityczne i bieżące od swoich badań, nie chciałbym też, by zarówno moje przekonania, jak przekonania moich potencjalnych rozmówców - blogerów i komentatorów - miały wpływ na przebieg tego projektu. Dlatego do jego realizacji otwieram całkowicie samodzielny i oddzielny blog. Z drugiej strony uważam, że byłoby nieuczciwe zatajenie przed użytkownikami mojej blogerskiej tożsamości, dlatego nie zamierzam jej ukrywać, mając nadzieję, że dla nikogo nie będzie ona przeszkodą w rzeczowej rozmowie na tej stronie. Z góry dziękuję za odpowiedzi na pytania, które będą pojawiały się na tym blogu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości